Monday, March 21, 2011

Pengajaran Buat Aku

Yuhu..entry ni patutnya aku post semalam. Tapi disebabkan kesibukan melampau…tak sempatler…arini baru sempat nak buat. Hehehehe…..Kisahnya begini..semalam aku pi jalan ke GM. GM??? Hehehehhe..General Market kat Klang tu…yg kat depan Jusco Bukit Tinggi…Sajeler pi jejalan ujung2 minggu ni…..Nak Jadi ceritanya pasal kecuaian aku sendiri….Huhuhuhuh….sibuk sangat nak bli alat make up kan…..Ha…Inilah jadinya…..

Jadi apa? Hehheheheh…Sabo..sabo….Nak criter ler ni…Dalam berjalan2 tu..sampailah satu kedai jual alat make up…Sibukler aku menengok2…Tak padan sambil mendukung Aleesya…Heheheheh…Bila sampai tang nak bayar tu….Berlaku satu insiden yang membuatkan aku kecut perut….berderau darah den….

Aku ada satu beg duit n satu lg tu bekas letak phone (warna merah..hehehe…) yang ade tali tu….beg tu aku letak duit skit n IC/Lesen/IC anak2. Sebabnya klu setakat nak pi dekat2 bawak tu je. Senang….Tapi bila jalan jauh2 skit ni dedualer aku bawak…Masa nak bayar tu..mulanya aku keluarkan beg merah aku ni. Belek2 oh..tak cukup..so aku letak balik. Amik beg duit lagi satu…pastu bayorler..skali diorg takde duit kecik pulak…so aku memerlukan lgi RM2. So aku kata..”ada..ada..kejap ek”.

Masa nilah kejadian berlaku. Aku cari2 beg merah aku tu dah takde..hua..hua..hua…gabra giler….aku rasa mcm nak nangis..cari2 tak jumpa….mana ilangnye..aku rasa muka aku dah pucat masa tu sebab aku cuma pk IC aku n anak2 dalam tu..hua..hua…dalam beberapa minit cari tak jumpa…tiba2 pap… beg tu muncul depan aku…huhuuuhuhu….

Rupanya2… Aleesya dah amik beg tu masa aku sibuk2 berckp dgn cashier tu. aku tak perasan n beg tu dah terjatuh ke bawah…Untungnya adik ipar aku yang nampak….huhuhuhu….nasib baik…tp dia pedajalkan akak dia ni dengan menyembunyikan beg tu…huhuuuuuhuu…..lepas tu teruk aku kena perli dengan dia n En Hubby…..bukan main mereka yer….Takpe..takpe…dah jumpa. Aku lega sangat. Kena peli pun takpeler…

K.S : Lain kali nak shopping pun ingat2..pengajaran..pengajaran….

No comments:

Post a Comment

Labels