Friday, March 18, 2011

Aleesya Demam

Tiba2 Aleesya demam. Akupun taktauler...td masa amik dia memang rasa badan dia panas. Tapi aku pk sebab badan aku sejuk..Baru kuor dr kereta. Mulanya Aleesya nampak ok. Mcm biaseler dia nak melekap je.Ibu dia ni nak bangun pun takleh. Duduk je ulit dia. Lepas tu aku bangun gak. Basuh ayam. cekonon nak masakler untuk esok. Bukannye apa. Esok aku cuti. Tinggal sorg dgn anak2.Aku susah nak wat keje sebab Aleesya memang nak melekap je. Jadi aku pk masak je siap2 mlm ni. Esok panaskan aje...Skali tak kesampaian....Aleesya dah ngamuk. Rupanya dia demam.

Aku pun risau dia nampak susah nak bernafas. Dah dua kali aku bg dia inhaler. Aku dh risau sebenarnya. Pagi td aku dah pesan kat babysitter supaya bg Aleesya inhaler. Tapi kakak kata mama tak bg inhaler kat adik. Akupun taktau btul ke tak. Lepas tu kakak kata adik diberi minum air sejuk...

Aku dh call babysitter tanya Aleesya ok tak arini. Dia kata ok. Takde apa. Muntah takde. Makan minum semua ok dan dia ok je sehari ni katanya. Aku malasler nak tanya lebih2. Sebab masa aku call tu pun suara dia dah mcm nak marah sebab dia tgh tido...So, akupun tanya skit2 ajelah...Ikutkan hati banyak aku nak tanya. Bukan aku nak tuduh apa2. Aku cuma nak tau je supaya senang untuk aku nanti bila bawa Aleesya pg klinik. Doktor mesti tanya mcm. Aku kenalah tau....Tak kesahlah babysitter nak ckp apapun. Tp harap2 dia tak salah fahamler.....

Skang Aleesya tgh tido, harap2 dia tak meragam malam ni...Mudah2an dia demam skit je. Aku dah urut2 badan dia td.Td Cik Kin datang pun aku tak dapat layan sangat. Sorrylah ye..terima kasih bagi cempedak goreng. Hehehehehe.....

No comments:

Post a Comment

Labels