Wednesday, December 29, 2010

Alieya Maisarah

mmm..arini sungguh buat aku terkejut. tetiba babysitter anak2 call.

kak ani : elly, akak ni
aku : ha...nape kak
kak ani : elly, alieya hidung dia berdarah. tak berhenti-henti.
aku : ha...akak tolong dongakkan kepala dia kak.
kak ani : akak dah suluh td lubang idung dia mcm ade bonggol. eh, ko bleh balik tak?akak risaulah.
aku : ha..ok2 kak. akak dongakkan dulu kepala dia ye....

fuh...berdetap detup jantung aku. panik sekejap. capai handphone terus call hubby.

aku : abg, kat mana? kak ani call kata hidung kakak berdarah. mcmana ni? abg bleh balik tak?
hubby : kat opis..baliklah nak buat mcmana
(sorryler abg. sebab abg yg lebih dekat kenalah minta tolong abg)

aku dlm kerisauan. call babysitter tak dapat2. skali bila dapat rupanya kakak dah dibawa ke klinik. mmmm...lega..rupanya takde apa. lubang hidung dia luka sebab dia korek2. gatal katanya. agaknye selsema, hingus dia mengeras kat dlm tu. dia korek2 tu yang jadi luka. buat suspen ibu ajek.

kakak...kakak....

1 comment:

Labels