Thursday, January 27, 2011

4 Beradik dihalau ke Hutan

Membaca Metro pagi ini buat hatiku sedih. Kisah “ 4 Beradik dihalau Ke hutan”. Aku sungguh tak faham dengan ibu bapa sekarang ni. (sebenarnye sejak dulu sama je). Hua..hua..geram aku dibuatnye. Klu diorg tanak jaga anak, tanak sayang anak. So, janganler beranak. Aku pasti si ibu melarikan diri kerana tak tahan dengan sikap suami. Tapi kenapa tak pernah nak pk pasal anak2. Dengan melarikan diri, menyeksa anak2. Boleh ke hidup aman macam tu. Skang ni mcm2 bantuan ada. Kenapa tak mengadu kat tempat yang betul klu menghadapi masalah. Dengan melarikan diri, selesaikah masalah.
Apakah perasaan seorang ibu bila baca paper harini tgk2 anak2 dihalau. Kelaparan. Tidur dibawah pondok tak berdinding. Kedinginan dengan hujan ditengah2 hutan belantara. Aku sungguh tak faham. Dimanakah letaknya hati dan perasaan mereka. Dunia..oh dunia….

KS : Harap aku tak menjadi seperti itu.

http://www.hmetro.com.my/articles/4beradikdihalaukehutan/Article

No comments:

Post a Comment

Labels