Saturday, April 23, 2011

Kisah Aleesya Lagi....

Lama dah tak update blog aku ni...baru ni nak update. Kisah aleesya lagi...masuk wad lagi....kalini lebih lama. 3 hari 2 malam...fuh..berkampung aku di hospital..kisahnya di tengah2 malam selasa yg lalu..tetiba aleesya menangis mengamuk2 tak berhenti2. aku sampai ilang arah tak tau nak buat apa. mcm2 di baca dah...benti nangisnya kejap je..tido tak sampai brape minit..nangis lagi...hinggalah jam menunjukkan dah ke pukul 3.15 pagi. barulah berhenti sebab kepenatan n dada dah berombak...kami pun mula bg dia inhaler....selang 10 ke 15 minit bagi dia inhaler....hingga jam menunjukkan ke pukul 4.30 pagi masih tak ok kami terus bersiap2 nak ke hospital...

Tepat jam 4.50 pagi kami bergerak ke hospital..kami menuju ke pantai klang....dlm fikiran dah pk klu penuh terus je ke GH. sampai pantai dah kul 5.30 pagi...terus ke kecemasan. tunggu doktor dalam 5 minit. kebetulan masa kami sampai ade satu keluarga bawak anak dia..semput jugak....so aku kena tunggu giliran jugak...10 minit kemudian doktor check n terus bagi gas...nasib aleesya tgh lemah so...dia tak meronta2lah...senang je....dapat je gas agaknya dia rasa lega...wah...bukan main pulak dia melasak...berjoget2....tak sampai 5 minit..ha...lembik balik....at last doktor kata masuk wad...kitorg setuju je....

So, bermulalah hari2 di hospital...bosan btul aku...dengan aku demam, batuk, selsema.....memang penuh dugaan betul. larat tak larat memang aku kena kuatkan jugak..klu tak sape nak jaga aleesya.....3 hari 2 malam aku bertungkus lumus bertahan menjaga aleesya... huhuhu.... alhamdulillah hari yang ke-3 aleesya dah boleh balik...leganya aku Tuhan je yang tahu....

Mudah2an dugaan ini ada hikmah disebaliknya......nak tgk gambar tgk kat fb.

No comments:

Post a Comment

Labels